OGÓLNE WARUNKI UMOWY O ŚWIADCZENIE POMOCY PRAWNEJ
Niniejsze Ogólne Warunki określają treść umów o świadczenie obsługi prawnej pomiędzy Kancelarią Adwokacką Adwokat Daria Adamus, a Klientami, o ile odmienne warunki nie zostały uzgodnione w pisemnej umowie pomiędzy Kancelarią a Zleceniodawcą albo jeśli przepisy prawa nie stanowią inaczej.
- Kancelaria świadczy Pomoc Prawną z zachowaniem należytej staranności, z poszanowaniem zasad określonych Ustawą o adwokaturze i Kodeksem Etyki, zgodnie ze standardami profesjonalnego świadczenia usług prawnych.
- Sposób świadczenia Pomocy Prawnej w powierzonej Kancelarii sprawie, w szczególności termin wykonywania poszczególnych czynności, wynika z rodzaju sprawy, zakresu zlecenia oraz bieżących uzgodnień z Klientem.
- Pomoc Prawna świadczona przez Kancelarię oparta jest na odpowiedniej interpretacji ustaw, orzecznictwa i literatury, będących w mocy w chwili świadczenia Pomocy Prawnej. Późniejsze zmiany przepisów prawnych, orzecznictwa lub praktyki mogą mieć wpływ na aktualność udzielonej Pomocy Prawnej. Kancelaria nie jest zobowiązana do aktualizowania udzielonej Pomocy Prawnej pod kątem późniejszych zmian w przepisach prawnych, orzecznictwie i wykładni.
- Pomoc Prawna udzielana jest w zakresie ustalonym Umową wyłącznie na podstawie przedstawionego przez Klienta stanu faktycznego i przedłożonych dokumentów. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za prawdziwość i kompletność przekazanych dokumentów lub informacji.
- Pomoc prawna świadczona jest wyłącznie w zakresach, w jakich kancelaria się specjalizuje. Specjalizacją kancelarii nie jest: prawo karne ani prawo podatkowe, w tym doradztwo podatkowe i optymalizacja podatkowa, chyba że wyraźnie zastrzeżono w umowie z Klientem inaczej.
- Miejscem świadczenia Pomocy Prawnej jest siedziba Kancelarii, chyba że poszczególne czynności ze względu na swój charakter wymagają wykonania ich w innym miejscu.
- Kancelaria zobowiązana jest do zachowania poufności informacji Kliencie i jego sprawach majątkowych, uzyskanych w związku ze świadczeniem obsługi prawnej. Obowiązek ten nie dotyczy informacji powszechnie dostępnych.
- Kancelaria ma prawo ujawnić fakt świadczenia Pomocy Prawnej na rzecz Klienta i umieścić go w swojej liście referencyjnej, na co Klient wyraża zgodę. Kancelaria ma prawo uzyskać od Klienta referencji w trakcie i po wykonaniu Usługi.
- Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za wynik sprawy ani osiągnięcie określonego skutku. Kancelaria ponosi odpowiedzialność wyłącznie za rzeczywistą stratę powstałą bezpośrednio wskutek umyślnego działania adwokata, do górnej granicy stanowiącej wysokość posiadanego obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za czynności nie związane z wykonywaniem wolnego zawodu.
- Kancelaria nie jest odpowiedzialna za osiągnięcie określonego rezultatu, na którym zależy Klientowi, a zawierana Umowa jest umową starannego działania.
- Przyjęcie danej sprawy wymaga wyraźnego bezwarunkowego i jednoznacznego wyrażenia zgody przez Kancelarię w formie pisemnej, faxem lub pocztą elektroniczną.
- Ogólne Warunki stanowią integralną część Umowy. W razie rozbieżności między postanowieniami Umowy i Ogólnych Warunków, postanowienia Umowy mają znaczenie rozstrzygające.
- Ogólne Warunki wiążą Kancelarię i Klienta, z momentem podpisania umowy i stanowią integralną cześć tej umowy o czym Klient informowany jest w umowie.
- Klient zobowiązany jest współdziałać z Kancelarią w świadczeniu przez nią Pomocy Prawnej, w szczególności niezwłocznie dostarczać wszelkich niezbędnych informacji i dokumentów w celu wykonania Przedmiotu Umowy oraz zapewniać udział kompetentnego przedstawiciela w trakcie bezpośrednich spotkań. Klient zobowiązuje się do współdziałania umożliwiającego wykonanie czynności wymaganych prawem w terminach ustawowych, przy należytym nakładzie pracy i uwzględniający zobowiązania Kancelarii wobec innych Klientów.
- Kancelaria opiera się na informacjach otrzymanych od Klienta, a w pozostałym zakresie tylko zgodnie z ustaleniami stron.
- O ile inaczej nie uzgodniono, Kancelaria nie jest zobowiązana do weryfikacji ani sprawdzenia jakichkolwiek informacji lub dokumentów otrzymanych od Klienta.
- W przypadku braku współdziałania ze strony Klienta, Kancelaria zwolniona jest ze świadczenia Pomocy Prawnej przy jednoczesnym zachowaniu prawa do wynagrodzenia i zwolniona jest z odpowiedzialności za skutki niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy.
- Kancelaria i osoby działające w jej imieniu mogą porozumiewać się elektronicznie z Klientem, na co Klient wyraża zgodę.
- Klient ponosi odpowiedzialność za ryzyka wynikłe z tytułu korzystania z komunikacji elektronicznej (obejmujące m.in. ryzyko wirusów), chyba że szkoda powstała wskutek rażącego niedbalstwa lub winy umyślnej Kancelarii lub osób działających w jej imieniu.
- Kancelaria i Klient wzajemnie uzgadniają, że każdy z nich będzie odpowiedzialny za utrzymywanie i ochronę własnego bezpieczeństwa i systemów.
- Kancelaria zapewnia odpowiedni sposób przechowywania oryginalnych dokumentów otrzymanych w związku z Pomocą Prawną w poszczególnych sprawach.
- Po rozwiązaniu Umowy Kancelaria przekaże Klientowi na jego wniosek całość dokumentacji Klienta związanej z wykonaniem Umowy.
- Kancelaria ma prawo zniszczyć dokumenty, które w opinii Kancelarii nie będą potrzebne do celów prawnych, jeżeli Klient odmówił ich odebrania i o ile wyraźnie nie uzgodniono, że Kancelaria przechowa te dokumenty za określonym wynagrodzeniem. Kancelaria nie zniszczy dokumentów powierzonych jej przez Klienta na przechowanie za wynagrodzeniem.
- Kancelaria może zapoznać Klienta z projektem przygotowywanego przez Kancelarię dokumentu przygotowanego w ramach Pomocy Prawnej, w szczególności porady, informacji, opinii, pisma procesowego, pisma w sprawie lub raportu, aby umożliwić Klientowi zgłoszenie komentarzy. Brak niezwłocznego zgłoszenia przez Klienta uwag lub zastrzeżeń do projektu dokumentu traktuje się jako zaakceptowanego przez Klienta.
- Klient za świadczenie Pomocy Prawnej przez Kancelarię jest zobowiązany zapłacić wynagrodzenie.
- Wynagrodzenie może być płatne w systemie ryczałtowym, godzinowym, kwotowym, mieszanym lub indywidualnym, jak również mogą zostać przewidziane stawki za prowadzenie majątkowych spraw sądowych lub przed organami państwowymi.
- W przypadku gdy świadczenie Pomocy Prawnej polega na prowadzeniu dla Klienta sprawy sądowej lub sprawy przed organami państwowymi wynagrodzenie Kancelarii zwiększa się o kwoty zasądzonego przez sąd na rzecz Klienta zwrotu kosztów zastępstwa procesowego, chyba że uzgodniono inaczej. Kancelaria jest upoważniona do przyjęcia od osoby obowiązanej do zapłaty należności w związku z daną sprawą i zarachowania ich na poczet wynagrodzenia.
- Klient jest zobowiązany we własnym zakresie w odpowiednim czasie i w odpowiednich terminach uiścić wszelkie opłaty i należności względem sądów, organów państwowych, Usługodawców i innych osób, jeżeli jest to niezbędne w związku ze świadczoną Pomocą Prawną i powiadomić o tym niezwłocznie Kancelarię. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za terminowe uiszczenie opłat i innych należności.
- Klient jest zobowiązany zwrócić poniesione przez Kancelarię wydatki, w tym opłaty i poniesione koszty świadczenia Pomocy Prawnej, obejmujące w szczególności: kopiowania dokumentów lub korespondencji
- Jeżeli Klient wbrew uzgodnieniem nie dokonał terminowej wpłat zaliczek, przedpłat, wynagrodzenia lub innych należności, do których zapłaty był zobowiązany, zwalnia Kancelarię z wszelkiej odpowiedzialności za skutki niedotrzymania terminów proceduralnych, jak również za niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu Umowy.
- Klient jest zobowiązany do zachowania w poufności wszelkich przygotowanych przez Kancelarie dokumentów oraz uzyskanych od Kancelarii propozycji rozwiązań prawnych, idei, koncepcji, założeń, szkiców, wzorców, projektów, planów, informacji lub innych elementów przedmiotów praw wyłącznych lub bezwzględnych.
- Kancelaria nie przenosi na Klienta praw wyłącznych lub bezwzględnych do przedmiotów tych praw powstałych w związku z Umową lub przy tej okazji (w szczególności praw do projektów wynalazczych, projektów racjonalizatorskich, utworów, baz danych, tytułów lub oznaczeń indywidualizujących bądź wyróżniających) i prawa te przysługują Kancelarii. W szczególności Kancelaria nie przenosi na Klienta autorskich praw majątkowych, chyba że w Umowie lub odrębnej umowie licencyjnej zastrzeżono inaczej.
- Jeśli umowa nie stanowi inaczej, Klient ma prawo rozwiązać Umowę za dwutygodniowym wypowiedzeniem poprzez złożenie Kancelarii zawiadomienia na piśmie na adres korespondencyjny Kancelarii.
- Z ważnych powodów Kancelaria może zdecydować o wypowiedzeniu Umowy i zaprzestaniu świadczenia Pomocy Prawnej na rzecz klienta w konkretnej sprawie albo we wszystkich sprawach poprzez złożenie Klientowi zawiadomienia z odpowiednim wyprzedzeniem, zgodnie z przepisami prawa i Kodeksu Etyki.
- Kancelaria ma prawo rozwiązać Umowę, jeśli Klient opóźnia się z zapłatą Wynagrodzenia lub innych należności dłużej niż 10 dni.
- W razie rozwiązania Umowy, Klient zapłaci wynagrodzenie Kancelarii i wydatki związane z Umową do momentu zaprzestania czynności przez Kancelarię.
- Klient jest zobowiązany powiadomić wszystkie podmioty, sądy i organy państwowe, przed którymi ujawnione zostało pełnomocnictwo Klienta do działania Kancelarii w jego imieniu, o odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa. Kancelaria nie ma obowiązku przekazywania Klientowi otrzymanych danych, informacji lub dokumentów po okresie rozwiązania Umowy.
- W przypadku rozwiązania Umowy niniejsze postanowienia Ogólnych Warunków pozostają w mocy, w szczególności w zakresie postanowień o zachowaniu poufności, prawach własności intelektualnej i przemysłowej oraz zasadach odpowiedzialności Kancelarii i Klienta.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do Umów:
- jeżeli Kancelaria wykonała w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta oraz przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- której przedmiotem świadczenia jest dokument stworzony według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli świadczenie Pomocy Prawnej rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- jeśli prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta.
DANE OSOBOWE – polityka prywatności RODO
Kancelaria Adwokacka Adwokat Daria Adamus mając na względzie dobro swoich Klientów dokłada wszelkich starań, aby dotyczące Państwa dane osobowe przekazywane za pośrednictwem strony internetowej pozostawały prywatne,
W związku rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE ) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych ( w skrócie RODO) przedstawiamy dokument wyjaśniający zasady oraz sposób gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o użytkownikach naszej strony internetowej.
Przez wzgląd na dobro swoich Klientów oraz obowiązek poszanowania ich praw wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia RODO Kancelaria Adwokacka Adwokat Daria Adamus w sposób kompleksowy przygotowuje kadrę swoich pracowników oraz osoby współpracujące do : ścisłego przestrzegania zakresu nadanego upoważnienia przetwarzania i ochrony danych osobowych zgodnie z przepisami, zachowania w tajemnicy danych osobowych oraz sposobów ich zabezpieczenia oraz zgłaszania incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa danych oraz niewłaściwym funkcjonowaniem systemu.
- Administratorem danych osobowych użytkowników strony internetowej jest Kancelaria Adwokacka Adwokat Daria Adamus prowadzona przez Adwokata Darię Adamus NIP 6443462814 ul. Małachowskiego 17, 42-500 Będzin.(Administrator).
- Obszar, w którym przetwarzane są Dane osobowe obejmuje pomieszczenie biurowe kancelarii zlokalizowane ul. Małachowskiego 17, 42-500 Będzin.
- Dodatkowo obszar, w którym przetwarzane są̨ Dane osobowe, stanowią̨ wszystkie komputery przenośne oraz inne nośniki danych znajdujące się̨ poza obszarem wskazanym powyżej.
- Niniejsza polityka dotyczy:
- wszystkich pracowników firmy oraz jej współpracowników,
- pracowników i przedstawicieli innych organizacji, którzy mają pośredni lub bezpośredni dostęp do zasobów informacyjnych firmy,
- pracowników i przedstawicieli innych organizacji, którzy pośrednio lub bezpośrednio świadczą̨ usługi dla firmy,
- wszystkich informacji znajdujących się̨ na terenie firmy utrwalonych na nośnikach elektronicznych, systemach komputerowych oraz w dokumentach, będących własnością̨ firmy oraz powierzonych przez Klientów
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Ustawa) i rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE ) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych ( w skrócie RODO).
- Udostępnienie danych osobowych ma charakter dobrowolny, a ich przetwarzanie następuje:
- w celu spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa,
- w celu realizacji zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych,
- na potrzeby działań promocyjnych i handlowych Administratora.
W zakresie przetwarzania danych pozyskanych w związku z wykonywaniem czynności objętych tajemnicą adwokacką Administrator stosuje się do przepisów dotyczących zachowania tajemnicy zawodowej.
- Dane osobowe zgromadzone przez Administratora mogą być udostępnione:
- odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
- innym osobom i podmiotom – w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa, jedynie za uprzednią zgodą osoby, której te dane dotyczą.
- Administrator zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez użytkowników strony internetowej, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom trzecim lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów Ustawy, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
- Użytkownikom strony internetowej przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych udostępnionych, prawo dokonywania uzupełnienia, korekt oraz aktualizacji treści danych poprzez kontakt z administratorem bezpieczeństwa informacji: jest Kancelaria Adwokacka Adwokat Daria Adamus ul. Małachowskiego 17, 42-500 Będzin Adres : kancelaria@adwokat-adamus.pl
(Administrator Bezpieczeństwa Informacji)
- żądania czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania danych osobowych lub ich usunięcia, o ile okazałyby się one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zebrane z naruszeniem przepisów prawa,
- Sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – oraz prawo żądania ich usunięcia( w szczególności prawa do bycia zapomnianym), gdy staną się one zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- W przypadku dochodzenia uprawnienia wynikającego z 6 niezbędny jest kontakt się z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji.
- Administrator zastrzega sobie prawo do przechowywania uzyskanych za pomocą strony internetowej informacji tak długo, jak jest to dozwolone ze względów prawnych, regulacyjnych, oraz ze względu na usprawiedliwione cele biznesowe.
- Administrator ma prawo wykorzystywać dane osobowe użytkowników strony internetowej do celów badań rynkowych oraz dla innych celów marketingowych, pod warunkiem ówczesnego uzyskania zgody od użytkowników na wykorzystanie ich danych do celów wskazanych w niniejszym ustępie.
- Administrator Danych Osobowych nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego, poza sytuacjami w których następuje to na wniosek osoby, której dane dotyczą̨.
- Użytkownicy strony internetowej mają prawo żądania udostępnienia kopii ich danych osobowych, które są przetwarzane oraz do sprostowania jakichkolwiek nieścisłości. Prośby o udzielenie informacji należy zgłaszać do Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
- Jakiekolwiek pytania, komentarze, reklamacje lub prośby dotyczące polityki prywatności powinny być adresowane do Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
Informujemy, iż dysponują Państwo również prawem do zgłoszenia reklamacji dotyczącą przetwarzania Państwa danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.